Tanıtım

İlef Film Atölyesi, İlef’te kısa film, televizyon haberciliği, animasyon, görsel efekt ve tasarım alanlarında uygulamalı çalışmaların yapıldığı atölyedir.

Film Atölyesinde yürütülen çalışmalarda,  İletişim Fakültelerinde süregelen “kuramsal” ve “uygulamalı” eğitimlerden hangisinin öncelikli ve ağırlıklı olması gerektiği tartışmalarına bir yanıt olarak, “Pratiğin Teorisi” düşüncesini temel alan, yeni medya odaklı bir yapı oluşturulmuş, böylece “uygulama” ve “kuram” arasında bir köprü kurulmuştur.

Seçmeli ders olarak yürütülen Kısa Film Yapım Teknikleri I, Kısa Film Yapım Teknikleri I, Interaktif Belgesel, Stop Motion, Görsel Efekt ve Uygulamalı Televizyon Haberciliği eğitimleri İlef Film Atölyesinde gerçekleştirilmektedir.

Ahmet Taner Kışlalı Sanat Evi içerisinde konumlanan Film Atölyesinde beş kurgu odası, bir yeşil perde stüdyosu, bir sinema salonu, bir reji odası ve bir sergi alanı mevcuttur.  Her eğitim döneminde  öğrencilerin gerçekleştirdiği projeler için yaklaşık 900 malzeme tedariki (Ödünç Sistemi) sağlanırken, 7 kurgu ünitesi ve 11 film çekim seti (kamera, tripod, ışık, ses ekipmanı…) de kullanıma sunulmuştur.  Ayrıca öğrenciler ders kapsamı dışında yazdıkları senaryolar için de atölye hocalarına danışabilmektedir.

Öğrenci projelerinden örnekleri, atölyenin youtube kanalından izleyebilir (www.youtube.com/filmilef), düzenlenen etkinlikleri Facebook ve Tweeter hesabından takip edebilirsiniz.

DSC00386

DSC00405

Film Atölyesi Etkinlikleri

 

Yeni Medya Hikaye Anlatıcılığı - ersan ocak

“Yeni Medya Hikaye Anlatıcılığı” Çalıştayı
Bu hafta İlef Film Atölyesi Çalıştayına bağımsız yapımcı ve araştırmacı Yrd. Doç. Dr. Ersan Oçak’ı konuk ediyoruz.
Ersan Ocak çalıştayda, sinematografik, videografik, fotografik, grafik ve edebi hikaye anlatma biçimlerinin farklı tipolojilerde nasıl bir araya gelerek, yeni mecralarda (yeni medyada) nasıl yeni hikaye anlatma biçimleri oluşturduklarını, örneklerini göstererek, anlatacak.
Anahtar sözcükler:
veritabanı sineması (database filmmaking)
yeni medya belgeseli (new media documentary)
web-belgeseli (webdoc, webdocumentary)
etkileşimli belgesel (interactive documentary, i-doc)
belge(sel)-oyun (docu-game)
doğrusal-olmayan belgesel (non-linear documentary)
çoklu-doğrulsal film (multi-linear film)
oyun (play)
açık-uçlu anlatı yapısı (open-enden narrative structure)
veritabanı mantığı ve kültürü (database logic and culture)
etkileşimlilik (interactivity)
işbirliği içinde üretim (collaborative production)
katılımcı üretim (participatory production)
Etkinlik Tarihi: 16 Nisan 2014 saat 18:00
Yer: İlef Film Atölyesi (ATK Sanat Evi – Cebeci Kampüsü)

 

İlef Film Atölyesi söyleşisinde bu hafta Frankenweenie (yönetmen Tim Burton) film gösterimi yapılyor. Gösterim öncesi Şafak Dikmen filmde kullanılan görsel efekt ve animasyon teknikleri anlatan bir sunum gerçekleşetirecektir. Etkinlik 19 Mart saat 18:00'da Ahmet Taner Kışlalı Sinema Salonunda yapılcaktır. İyi seyirler

İlef Film Atölyesi söyleşisinde bu hafta Frankenweenie (yönetmen Tim Burton) film gösterimi yapılyor. Gösterim öncesi Şafak Dikmen filmde kullanılan görsel efekt ve animasyon teknikleri anlatan bir sunum gerçekleşetirecektir. Etkinlik 19 Mart saat 18:00’da Ahmet Taner Kışlalı Sinema Salonunda yapılcaktır. İyi seyirler

 

Film Çözümlemesi _Cengiz Tapan

Çalıştayımızda bu hafta fakülte hocalarımızdan Cengiz Tapan ile birlikte “Film Çözümlemesi” yaptık. Çalıştayı “Yönetmen kimdir?” sorusuyla açan katılımcılardan gelen cevapları dinledikten sonra, soru kendisine sorulsaydı vereceği cevabın şu şekilde olacağını ifade etti:
“Yönetmen, insanların algılarını yöneten kişidir”. Daha sonra sırasıyla David Victori’nin ödüllü kısa filmi “The Guilt (La Culpa)” ve Andrey Zvyagintsev’in “The Return ( Vozvrashchenie) filmlerinden örnek sahnelerle filmlerdeki anlatım teknikleri, efekt kullanımı,
çekim açıları üzerine konuştuk. Kim Ki Duk’un “Bin-Jip(Boş Ev)” filminden örnek sahneleri süre kısıtlılığından dolayı izleyemesek de film üzerine kısaca konuşma fırsatı bulduk.

 

Optik Yanılgı ve Görüntü - Şafak Dikmen

Uzman Şafak Dikmen’le birlikte “Optik Yanılgı ve Görüntü” üzerine konuştuk. Optik yanılgı, temelde çeşitli nedenlerle nesneleri gerçekte oldukları gibi algılayamamamız durumudur. Hocamız, bunu en iyi şekilde alanına yansıtan sanatlardan birinin sinema olduğunu dile getirdikten sonra Büyülü Fener’in icadından günümüze görüntünün farklı ortamlara aktarılışının nasıl bir süreç izlediğinden bahsetti ve insan gözünün “görme işlemini” gerçekleştimesiyle görüntünün farklı ortamlara kaydedilmesi ve aktarılması arasındaki benzerliğe dikkat çekti. Optik yanılgıya neden olan faktörlerden ve perspektifin bu olaydaki rolünden bahsettikten sonra çizimlerinde optik yanılgıyı başarılı bir biçimde kullanan “Maurits Cornelis Escher”in eserlerinden örnekleri bizlerle paylaştı. Örnekleri incelemek isteyenler için sanatçının resmi web sitesi: http://www.mcescher.com/

 

Bu bir Hitap Biçimi Değildir - Sergi

Bu Bir Hitap Biçimi Değildir, 2012 yılında Hacettepe Üniversitesi’nden beş sanat öğrencisinin bir araya gelerek kurduğu UyumlulukModu Sanat Kolektifi’nin yapmış olduğu ikinci resim-heykel sergisidir. Tuval üzerine yağlıboya, kağıt üzerine akrilik ve mürekkepli kalem, enstalasyon ve baskı resim gibi farklı tekniklerin uygulandığı çalışmaları içeren sergi; mitosların kolekif bellekteki birikimlerini teorik,psikolojik ve güncel alanlarda bir araya getirmeyi hedef almıştır. Mitler, kabile, şehir veya millet gibi kültürel kurumları evrensel gerçekliklere bağlayarak kontrol altında tutabilir. Kişilerin toplum bilinci konusunda mitoslar, birleştirici ve bağlayıcılık rolünü bin yıllardır oynamaktadır… Ve her çağın, o çağın içerisindeki her topluluğun kendi ihtiyaçlarıına göre evrilir. Mitler hiçbir zaman stabilize bir olgu haline gelmemiştir; tüm kültürler kendi dinleri, kahramanları, tarihleri ve benzeri unsurlara ilişkin anlatıları barındıran mitlerini zamanla geliştirerek var etmişlerdir. Farklı coğrafyalarda,kültürlerde isimler ve detaylar değişse bile temel kurgu hep aynıdır. İçerisinde bulunduğumuz 21.yüzyılda, hemen hemen her şey ATM, maaş çeki,diploma,”adalet” gibi kavramlarla beraber nefes alıp verirken modern insan için mitler semboliktir ve kolektif belleğin neredeyse tamamına egemendir. Bu sebeple, mitosların ufak imgeleri dahi bizlere derin zihin sıçramaları yaşatmaktadır. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi içerisinde bulunan Ahmet Taner Kışlalı Sanatevi’nde 15 Ocak 2014 tarihinde açılacak olan sergi 25 Oca 2014 tarihine kadar ziyaret edilebilir.
Bengisu Suğür
Cemil Toprak
Ceren Gürçay
S. Mert Genççınar
Öner Gökçeoğlu

 

film_atolyesi_dijital_oyun_ve_sinema_web

25 Aralık 2013 – Sekizinci haftada atölyemiz hocalarından Şafak Dikmen’nin katılımıyla “Dijital Oyun ve Sinema” üzerine bir söyleşi yapıldı. Dijital oyunların tarihçesi ve gelişim süreci, sinema ve dijital oyunlarda karakterlerin yaratılış süreci üzerinde duruldu. Film yapım aşamaları ile Dijital oyunların tasarım aşamaları arasında benzerlikleri, Melez Oyunlar, Dijital oyunların küreselleşme ve yerelleşmesi, yaratılan sanal dünyalar ile kentsel oyunlar (Urban Gaming) üzerine konuşuldu. Mario Bross (dijital oyunu ve filmi), Matrix filmi üçlemesi, Enter The Matrix ve Matrix Online dijital oyunları ile, Second Life sanal yaşam oyunu üzerinden tartışmalar yürütüldü.

film_atolyesi_dijital_oyun_ve_sinema_web

18 Aralık 2013 – Yedinci hafta atölyemiz hocalarından Itır Gökgücü Demiray rehberliğinde “kurgu” konulu bir söyleşi yapıldı. Film yapım sürecinde hazırlık süreci (senaryo, bütçe, mekan, oyuncu seçimi) film yapım aşaması ve bir filmin olmazsa olmazlarından olan kurgu üzerinde duruldu. Bir yapım ekibinde, kişiler arası uyum ve çalışma disiplini konularına değinen Öğr. Gör. Itır Gökgücü Demiray, katılımcılara Leon, 2001:the space odyssey gibi alanında öncü filmlerden örnekler gösterdi.

 

Senaryo Çalıştayı 3.hafta

4 Aralık 2013 – Üçüncü hafta senaryoda kişi, zaman, mekan masaya yatırıldı, önemleri anlatıldı ve senaryoda bunlara nasıl yer vereceğimiz üzerinde duruldu. Ayrıca bir senaryoda tema nedir, nasıl yazılır, bunlar üzerine konuşuldu ve katılımcılara farklı fikirler sunularak bunları bir tema olsaydı nasıl ifade edeceklerini belirtmeleri istendi.

Senaryo Çalistay 2.hafta

27 Kasım 2013 günkü ikinci hafta çalışmamızda “sinemasal metin çözümlemesinde izlenmesi gereken adımlar” üzerinde konuşuldu. Bir sinemasal metnin taşıması gereken özellikler sıralarak önemleri vurgulandı. İnceleme esnasında sormamız gereken sorular belirtildi. Katılımcılarla bir liste oluşturuldu. Biçim ve içerik arasındaki farklar üzerinde duruldu.

senaryo calistay atolye web

20 Kasım 2013 Bu hafta ve beraberindeki üç hafta boyunca Abdülkadir Ayhan eşliğinde “Senaryo” ana başlıklı atölye çalışması yapıldı.
Tanışma niteliğindeki ilk haftada, bir öykünün dramatik yapısını ortaya çıkarmak adına yapılması gerekenlerle “dramatik” olandan ne anladığımız sorunsalı üzerinde duruldu. Geçmişten günümüze farklı sahne sanatları ve sinemaya evrilen süreçte yaşananlar ilerleyen haftalar için bir temel niteliğindeydi

 

stop motion salıstayı - Şafak Dikmen

13 Kasım 2013 Tanışma niteliğindeki ilk haftadan sonra ikinci hafta atölye hocalarımızdan Şafak Dikmen yönetiminde Stop Motion animasyon üzerine bir çalıştay düzenlendi. Çalıştayın ilk bölümünde, Stop Motion animasyon tekniğinin temelleri (doğal hareket mantığı), model yapımı, arka plan ve iç mekan tasarımları üzerinde duruldu. Alanda yapılmış öncü çalışmalar izlendi. Çalıştayın ikinci bölümünde ise sinema salonu içerisinde etkinliğe katılan öğrencilerin katılımıyla Stop Motion tekniği kullanılarak “Yılan Oyunu” isimli animasyon filmin çekimi gerçekleştirildi. Çalıştayın sonunda üretilen filmi http://www.youtube.com/watch?v=rnvE2m4GE7w adresinden izleyebilirsiniz.

Haberler

Ekip

Fotoğrafİsim / SoyisimDönem
Emre Bir
Emre Berkay Deniz
Ezgi Semiz Harika
Mert İnan
Muhammed Raşit Memiş

Mezunlar

Fotoğrafİsim / SoyisimDönem

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi

7ads6x98y