« Ders Kataloğuna Geri Dön
  • İLT101 DERSİN KODU
  • GÜZ DERSİN DÖNEMİ
  • Zorunlu DERSİN STATÜSÜ
  • 2 DERS SAATİ
  • 4 AKTS KREDİSİ
  • Türkçe DERSİN DİLİ
  • LİSANS PROGRAM
ÖĞRETİM ELEMANI
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Anlatım, soru-cevap ve tartışma
ÖLÇME, DEĞERLENDİRME
Anlatım, soru-cevap ve tartışma
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
  • %40 Ara sınav
  • %60 Final

DERSİN AMAÇLARI

İletişimin ne olduğunu tanımlar;  kişisel ve toplumsal farklı düzeylerde nasıl işlediğini gösterir; iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini ve iletişimin temel kavramlarını açıklar;  siyaset, ekonomi, kültür, toplumsal alan ve iletişim araçları arasındaki ilişkiyi sergiler.

DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI

  • İletişim kavramını açıklar.
  • İletişimin temel bileşenlerini sıralar.
  • İletişimin farklı türlerini ve farklı düzeylerini tanımlar.
  • Değişik iletişim araçlarını ve araçların sundukları olanakları karşılaştırır.
  • İletişim ve iktidar arasındaki ilişkileri açıklar.
  • İletişim, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi tanımlar.
  • Gösterge ve kod kavramlarını açıklar.
  • İletişim olgusunu toplumsallık açısından değerlendirir.
  • Medya kurumlarının yapısını ve işleyişini açıklar.
  • Kitle iletişimi açısından küreselleşme süreçlerini tanır
  • Medya ile demokrasi arasındaki ilişkinin temel unsurlarını ayırt eder.
  • Ekonomi-politik yaklaşım açısından iletişim, iktidar ve medya kavramlarını tanımlar.
  • İzleyici/okuyucu kavramını tanımlar.

DERSİN KARŞILADIĞI PROGRAM YETERLİLİKLERİ

  • PY3: Halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamalarında teori-pratik bütünlüğüne ilişkin genel bir nosyon taşır.
  • PY5: Halkla ilişkiler ve reklamcılığın pazarlama, tasarım, kamusal ilişkiler, kriz ve sorun yönetimi, kampanya yönetimi, siyasal ve örgütsel iletişim gibi alanlarla ilişkisini değerlendirir.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  • 1.hafta Tanışma ve dersin tanıtımı
  • 2.hafta İletişim kavramı, iletişim türleri. Kitle iletişiminin temel özellikleri, kitle iletişim araçları.
  • 3.hafta İletişim araştırmalarındaki iki temel okula ilişkin genel bir çerçeve çizilmesi.
  • 4.hafta Göstergebilim Okulu: İletişim, anlam ve göstergeler.
  • 5.hafta Anlam, anlamlandırma ve dil arasındaki ilişkilerin tartışılması.
  • 6.hafta VİZE SINAVLARI
  • 7.hafta VİZE SINAVLARI
  • 8.hafta Anlam, anlamlandırma ve dil arasındaki ilişkilerin tartışılması.
  • 9.hafta İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması.
  • 10.hafta İletişim, temsil ve ideoloji arasındaki ilişkilerin anlatılması.
  • 11.hafta Medyanın kurumsal yapısı ve işleyişi.
  • 12.hafta Genel değerlendirme
  • 13.hafta Medya ve demokrasi.
  • 14.hafta Genel Değerlendirme
  • 15.hafta FİNAL SINAVLARI

KAYNAKLAR

  • John Fiske (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev., Süleyman İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat
  • Ünsal Oskay (2007). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yay.
  • John B. Thompson (2008). Medya ve Modernite. Çev. S. Öztürk. İstanbul: Kırmızı Yay.,
  • Lawrence Grossberg vd. (2006). Mediamaking, Mass Media in a Popular Culture. SAGE (özet çeviri).
  • Stuart Hall (1997). Representation:Cultural Representations and Signifying Practices. SAGE (özet çeviri).
  • Graeme Burton (1995). Görünenden Fazlası: Medya Analizlerine Giriş. Çev., Nefin Dinç. İstanbul: Alan.
  • Denis McQuail ve Sven Windhal. Kitle İletişim Modelleri. Çev., Konca Yumlu. İmge yay.
  • Raymond Williams (2005). Anahtar Sözcükler. Çev., Savaş kılıç. İletişim.
  • Erol Mutlu (2008). İletişim Sözlüğü.Ankara: Ayraç.
  • Sevda Alankuş (der.) (2005). Medya ve Toplum. İstanbul: IPS İletişim Vakfı.
  • John Keane (1993). Medya ve Demokrasi. Çev., Haluk Şahin. İstanbul: Ayrıntı.

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi