« Ders Kataloğuna Geri Dön
  • RTS206 DERSİN KODU
  • BAHAR DERSİN DÖNEMİ
  • Zorunlu DERSİN STATÜSÜ
  • 2 DERS SAATİ
  • 3 AKTS KREDİSİ
  • Türkçe DERSİN DİLİ
  • LİSANS PROGRAM
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, grup çalışması.
ÖLÇME, DEĞERLENDİRME
Derse katılım ve bir final projesi değerlendirmeye dahil edilecektir.
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
  • %40 Ara sınav
  • %60 Final

DERSİN AMAÇLARI

Derste öğrencilerin bir televizyon yapımının/programının planlama sürecini öğrenmeleri sağlanacaktır. Öğrencilerin dönem sonunda teslim etmek zorunda oldukları dönem ödevleri sayesinde, bir yapımın tüm boyutları ve detaylarıyla planlanan bir süreç olduğunu kavramaları amaçlanmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI

  • Günümüz yaşamında görsel ve işitsel medyanın önemini açıklar.
  • Kamu yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık arasındaki farkları tanımlar.
  • TV programı ve belgesel film yapımının tüm aşamalarını tanır.
  • Program ya da film için ön araştırma yapar.
  • Program ya da film için bütçe hazırlar.
  • Program ya da filmin çekim aşamalarını planlar.
  • Yapım fikri geliştirirken bir konunun ilginç olup olmadığının yanında toplumsal değer taşıyıp taşımadığını ayırt eder.
  • Yapıma mali destek sağlayacak kurum veya kuruluşları bulabilir.
  • Yayın kuruluşlarına program önerisi hazırlar.
  • Çekim için gerekli ekip ve ekipmanı amaca uygun biçimde oluşturur.
  • Yapım tanıtımını planlar.

DERSİN KARŞILADIĞI PROGRAM YETERLİLİKLERİ

  • PY-5 Güncel görsel-işitsel medya endüstrisini oluşturan teknolojik araçlar ve süreçler hakkında bilgi sahibi olur ve alanın temel araçlarını kullanır.
  • PY-6 Görsel ve işitsel medyanın üretim süreçlerindeki temel unsurlar ve aşamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • PY-7: Başta görsel işitsel alanlarla ilgili olmak üzere tüm toplumsal olay ve olguları kavramsallaştırma ve analiz etme becerisine sahip olur; kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
  • PY-9 Bilgi birikimine ve estetik anlayışa dayalı her tür görsel-işitsel içeriği (kısa film, belgesel, fotoğraf, reklam, jenerik, haber) tasarlayabilir, yazabilir, çekebilir ve okuyabilir.
  • PY-16: Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki görsel-işitsel faaliyetleri planlar ve örgütleyebilir.
  • PY-19: Medya kuruluşunun stratejik seçenekleri ve editoryal politikalarını değerlendirebilir.
  • PY-26: Çalışacağı mecranın izleyici-dinleyici yapısının ve üretim hedeflerinin bilincinde olur.

HAFTALIK DERS İÇERİĞİ

  • 1.hafta Dersin nasıl işleneceğine dair bilgilendirme: televizyon yapımı/programı nedir? yapım fikri nasıl gelişir; hangi fikirler televizyon yapımı/programı haline dönüşebilir?
  • 2.hafta Yapım ekibi kimlerden oluşur, “ekip” ne demektir? Ekip üyeleriningörev ve sorumlulukları, yapımı ortaya çıkarmada takip edilecek yaklaşımlar.
  • 3.hafta Yapımcı kimdir, yönetmen kimdir, görevleri nelerdir? İyi bir yapımcının nitelikleri nelerdir? Program önerisinin hazırlanması.
  • 4.hafta Grup çalışması: Grupların yapım fikirlerinin sunumları, sunumlar arasından ele alınacak fikrin bir televizyon programı haline dönüşmesi için çalışmalara başlama.
  • 5.hafta Sorumlulukların dağıtılması.
  • 6.hafta VİZE SINAVLARI
  • 7.hafta VİZE SINAVLARI
  • 8.hafta Yapımın çatısının oluşturulması, yapım safhaları
  • 9.hafta Yapımı gerçekleştirme aşamaları, yapım takviminin önemi ve hazırlanma aşamaları.
  • 10.hafta Yapım bütçesinin oluşturulması. Göz önünde bulundurulması gereken kriterler.
  • 11.hafta Canlı yayınlanacak bir televizyon programının yapımcısı olarak nasıl bir yol takip edersiniz, bütçelendirmeyi nasıl yaparsınız?
  • 12.hafta Sponsorluk sistemi nasıl çalışmaktadır, televizyon program yapımında sponsorluğun önemi.
  • 13.hafta Drama yapımcılığı.
  • 14.hafta Haber yapımcılığı. Yayın bandının teslimi. Yayın sonrası CD, kitapçık hazırlanması ve pazarlanması.
  • 15.hafta FİNAL SINAVLARI

KAYNAKLAR

  • Ders notları

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi